پاکدستی، مدرک آکادمیک نمی خواهد!/حیدر ولی زاده

در میان چهار گزینه ای که برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده بودند، به نظر نویسنده متن، مناسب ترین و فوتبالی ترین گزینه برای این منصب علی کریمی بود.

شاید مهم ترین ایراداتی که به علی کریمی از سوی منتقدین(چه دلسوز و چه مغرض) وارد می شد این بود که وی سابقه مدیریتی، اجرایی و یا تحصیلات آکادمیک ندارد.

اما مسئله اینجاست که در سال های اخیر آن هایی که سابقه مدیریت و تحصیلات آکادمیک داشتند و در راس فدراسیون بودند چه گلی بر سر فوتبال این کشور با این همه استعداد زدند که کریمی نمی توانست ؟

در این سال ها فدراسیون چه اندازه درآمدزایی کرد و بر درآمد خود متکی بود؟ چه اندازه زیر ساخت ها را تقویت کرد و بر فوتبال پایه اهمیت داد و استعداد سازی کرد؟ یا سد راه تبعیض ها، دلالی ها و فساد در فوتبال شد و یا مانع خروج میلیاردها تومان پول این کشور و ملت بواسطه مربیان و بازیکنان خارجی شد که کریمی نمی توانست؟

هر چند کریمی، سابقه مدیریت و مدرک نداشت اما شجاع، متخصص فوتبال و پاکدست بود آن مواردی که(شجاعت-تخصص و پاکدستی) امروز نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در تمام عرصه ها بدان نیازمندیم تا شاهد پیشرفت، توسعه و کاهش فساد در کشور باشیم.

البته انتظار هم نبود که کریمی به عنوان رئیس فدارسیون فوتبال ایران انتخاب شود، چرا که اگر تحول خواهان در این مجمع به بیشتر از ۹ نفر بود و به تعداد انگشتان دو دست و یا بیشتر از آن می رسد در این سال ها قطعا در بر همان پاشنه نمی چرخید و شاهد در جا زدن همراه با عقب گردی نبودیم.

حتی اگر علی کریمی آن ۹ رای را هم نمی آورد، باید به وی تبریک گفت که به عرصه آمد تا نشان دهد که چرا فوتبال ما در این سال ها در آسیا حرفی برای گفتن نداشته و حتی در تقابل با بحرین و عمان نیز تن و بدنمان به لرزه افتاده است و مغلوب همیشگی پرونده های بین المللی بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

کانال علوم‌ سیاسی و تاریخ

اگه علاقمند به مطالب سیاسی و تاریخی هستی در کانال تلگرام ما عضو شو!

عضویت در کانال
بستن