ورود زنان ممنوع!

در حال حاضر خنده دار است و یا تاسف آور نمی دانم، ولی می دانم که روزی به این روزمان خواهیم خندید، روزهایی که از یک موضوع پیش پا افتاده، مسئله و بحران ساختیم و با همه ادعاهایی که در نبوغ و بهتر بودن داشتیم در بدیهی ترین موارد به مشکل برخوردیم ، ورود زنان به ورزشگاه!
.
در کشوری که زنان می توانند رانندگی کنند، در انتخابات شرکت کنند، به سینما بروند، در محیط های مختلف اداری و کارخانه ها در کنار مردان کار کنند، در اجتماعات گوناگون حاضر شوند و بیشترین جمعیت دانشجویان را تشکیل دهند، چند سال است که خودمان را منگ کرده ایم و انگشت نمای عالم شده ایم که زن ها به ورزشگاه نروند و اگر بروند تحت شرایطی بروند!
.
از موضوع ورزشگاه که بگذریم، کاش به جای ورود به ورزشگاه ها، ورود به جاهای خاص برای زنان (حتی مردان) ممنوع می شد، مثلا ورود به سطل های آشغال!
.
کاش از این دست موارد خون مسوولان، رسانه ها و مردم ما به اندازه ای جوش می آمد و به اصطلاح غیرتی می شدند که برای رفع این معضلات و امثالهم به جان همدیگر می افتادند و مدت ها ذهن خود را درگير آن می کردند و می گفتند برای حل این مسئله چه کاری باید کرد؟
.
و کاش همان اسپری فلفل را نه به سمت زنان جلوی ورزشگاه بلکه به سمت مسوولانی می گرفتند که این صحنه ها را می بینند و خونشان به جوش نمی آید و در عوض یک موضوع پیش پا افتاده را به بحران تبدیل می کنند و یا این که خود مسبب اصلی این وضعیت(زباله گردی) هستند و برای حضور زنان در ورزشگاه وا اسلاما سر می دهند، که این نوع مجازات در حکومت اسلامی، عادلانه تر است تا آن یکی!
.
و کاش مسوولان ما، هر اقدامی که انجام می دهند آن را به نام اسلام گره نزنند و با دین و دیانت توجیه نکنند، که هیچ کدام از این عملکردها توجیه دینی ندارد! وگرنه موارد علنی تر و مهم تر است که روزانه رخ می دهد و در تضاد با اسلام است و کسی هم حرفی و سخنی به میان نمی آورد!
.
باید بپذیریم که زنان عضو اصلی و نه فرعی و نه جنس دوم جامعه هستند، مقاومت های بی مورد روزی شکسته خواهد شد و رفتارها و گفتارهای افراطی مرد سالاری و زن سالاری در هر جامعه ای که باشد شکست خواهد خورد و این را تاریخ می گوید! بهتر است با اندکی تعقل خود را انگشت نمای جهان و در نهایت تاریخ نکنیم و چاره ای برای مسائل و بحران ها بیاندیشم نه این که از هیچ، بحران بسازیم!

دیدگاهتان را بنویسید

کانال علوم‌ سیاسی و تاریخ

اگه علاقمند به مطالب سیاسی و تاریخی هستی در کانال تلگرام ما عضو شو!

عضویت در کانال
بستن