عکس یادگاری دوره کد زرهی شیراز/ شهید اکرمی۱۳۹۲

این مطلب برای دوستان عزیزی که دوره آموزشی مقدماتی سربازی را گذرانده اند و از سر بدشانسی یا خوش شانسی دوره کد شیراز خورده اند گذاشته شده است و اگر سوال بیشتری در این زمینه داشتید از قسمت نظرات مطرح کنید.

با کلیک بر روی لینک زیر سوالات متداول رو ببینید و در صورت داشتن سوال مطرح کنید:

تصویر

نیروی زمینی ارتش برای دوره کد در شهر شیراز دونوع دوره کد پیش بینی کرده است که یکی دوره کد زرهی است و دیگری دوره کد پیاد است.

باتوجه به این که خود بنده دوره کد زرهی شیراز بودم اول و بیشتر به شرح دوره کد زرهی می پردازم:

دوره کد زرهی در نزدیکی باغ عفیف آباد، خیابان انصاری و پارک قوری  در بهترین نقطه شهربا نام شهید اکبر اکرمی قرار دارد که در واقع یک مرکز آموزشی برای فارغ التحصیلان دانشکده افسری به عنوان مقدماتی، دوره های عالیه افسری و دوره کد سربازان دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس است.

طول مدت این دوره ۵۶ روز است که در اواسط هم پنج روز مرخصی میان دوره داده میشه و مهم ترین مشکل دوره اگر تعداد نفرات کم باشه گشتی و نگهبانی است که در صورتی که شخص نگهبان نباشه میتونه بعد ساعت دو بره مرخصی شهری تا ساعت ۹ شب.

این مکان از امکانات مناسب و نیروی انسانی بسیار با اخلاق و بافرهنگی برخوردار است ولی دژبان بیشتر آدم رو اذیت می کنه.

آموزش های این دوره در سه قسمت و بر اساس مدرک تحصیلی است که شامل قسمت موتوری(رانندگی)، فرماندهی(جنگ افزار) و مخابرات تانک و نفربر هستش که همراه با سایر آموزش ها از جمله عقیدتی- سیاسی و… از ساعت هشت صبح تا یک ظهر هستش و تنها یک ونیم روز از کلاس ها بصورت عملی و در محلی بنام دارنگون هستش و بقیه کلاس ها داخل برگزار میشه و بعد پایان هر درس امتحانی گرفته میشه تقریبا دوازده امتحان + امتحان نهایی.

سربازها به طور مساوی در ۴ کلاس تانک تقسم می شوند:۱.چیفتن۲.سری ام ۳.تی ۷۲ اس۳.تی ۷۲ زد و آموزش های بالایی رو یاد می گیرند و خیلی هم درس می پرسند و امتحان می گیرند که زیاد جدی نگیرید.

خلاصه دوره کد زرهی خیلی راحت تر از دوران آموزشیه و تنها مشکلش واسه من راه دورش بود و خیلی هم زود میگذره و فقط شانس بیارید که تابستون مثل ما که پختیم اونجا نباشید.

و امیدورام که شانس بیارید بعد دوره کد مثل ما جاهای دور نیفتید.

اما مختصری در مورد دوره کد پیاده که من از دوستان پرسیدم این که در جنوب شهر و نزدیک فرودگاه هستش و خیلی هم ازش تعریف میکردن که آموزش هاش هم همون آموزش های نظام جمع هستش…

3 دیدگاه دربارهٔ «عکس یادگاری دوره کد زرهی شیراز/ شهید اکرمی۱۳۹۲;

  1. من دوره کد زرهی بودم اعزامی ۱۰ .۱۰ .۹۶به دوره کد شیراز سوالی داشتین در خدمتم دوستان ۰۹۹۰۹۷۱۱۸۷۹ امینی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

کانال علوم‌ سیاسی و تاریخ

اگه علاقمند به مطالب سیاسی و تاریخی هستی در کانال تلگرام ما عضو شو!

عضویت در کانال
بستن